در حال جستجو ...
نمایش بیشتر

برگزاری کارگاه آموزشی فارماکوویژیلانس در درسا دارو

برگزاری کارگاه آموزشی فارماکوویژیلانس در درسا دارو

برگزاری کارگاه آموزشی فارماکوویژیلانس در درسا دارو

به منظور افزایش آگاهی کارکنان درسا دارو در زمینه فارماکوویژیلانس و اهمیت آن در شرکت های داروسازی، کارگاه آموزشی فارماکوویژیلانس با حضور استاد محترم خانم دکتر بیتا شهرامی متخصص داروسازی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیش از 40 نفر از مدیران و سرپرستان این شرکت در دفتر مرکزی و هم زمان درسایت های سه گانه تولید درسا دارو در روز چهارشنبه 31 مرداد 1403 برگزار شد.

فارماكوويژيلانس به دانش و فعاليت هاي مرتبط با رديابي، ارزيابي، گزارش دهي و پيشگيري از عوارض جانبی دارويي يا ساير مشكلات مرتبط با دارو گفته می شود. . هدف فارماكوويژيلانس استفاده ایمن از فرآورده هاي دارويي، ارزيابي و تعيين ارتباط ميان زيان ها و فوايد مصرف داروهاي موجود در بازار و انتخاب آگاهانه موثرترين روش درماني است.

اهتمام مدیریت ارشد و هیئت مدیره درسا دارو به رعایت الزامات به روز استانداردهای علمی داروسازی و حوزه سلامت و تاکید بر جاری سازی فارماکوویژیلانس در این شرکت در سطوح مختلف کارکنان نشان دهنده مسولیت پذیری و پاسخگویی به هرگونه مشکل احتمالی در رابطه با محصولات درسا دارو می باشد.

در حال حاضر، در وب سایت درسا دارو امکان ثبت و گزارش آنلاین عوارض ناخواسته دارویی وجود دارد و کلیه این موارد به صورت مستمر توسط متخصصین این شرکت پایش و پیگیری می شود.